Jag siktar mot toppen, så långt jag kan nå



Det är rätt konstigt ändå. Idag när jag åkte tåg mellan Alingsås och Jönköping kom jag på en massa roliga saker att skriva om. Men varför är det alltid så att man glömmer av det så fort man sätter sig vid datorn?

Idag har jag gjort en lista på vad jag måste ha gjort innan jullovet börjar. Det är rätt mycket och en rätt saftig lista. Men jag ska klara det här! Sedan är det bara en termin kvar och så har jag en högskoleexamen. Låter lite galet.

Idag sökte jag en utbildning. Konstnärligt kandidatprogram inom design - heter programmet och är på Högskolan för Design och Konst via Göteborgs Universitet. Jag och Annie var där i fredags på öppet hus och jag kan ärligt säga att jag blev lite förälskad. Sedan har jag sedan liten drömt om att vara student i Göteborg. Men det är arbetsprover som skall in och jag vet hur mycket jag kan ändra mig om saker, så vi får se hur det blir. Men kul att söka in iallafall!

I fredags var jag också på möte på min blivande praktikplats i slutet av mars. Vill börja nu med en gång men det är ett tag kvar. Kontoret ligger på översta plan i Nordstan och det var ett jättehäftigt kontor. På Göteborgs-kontoret jobbar 15 killar och 2 tjejer, haha. Men det kommer bli kul!

Nu skall jag fortsätta skriva på min vuxna lista och sedan släcka mina doftljus och sova. Puss!

Kommentarer



Namn:
Vill du slippa skriva i det här varje gång?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback